Wat is er precies gebeurd?
Ticketcounter, het bedrijf dat onze online entreebewijzen verzorgt, heeft officieel bekend gemaakt dat er persoonsgegevens zijn gelekt door een menselijke fout in hun organisatie. Het betreft persoonsgegevens van mensen die online tickets bij Loevestein hebben gekocht.

In deze situatie gaat het niet om een hack. Er is niet ingebroken in de database van Ticketcounter. Een gedeelte van de gegevens die bij Ticketcounter staan opgeslagen zijn gelekt door een menselijke fout.

Wat heeft Ticketcounter gedaan zodra dit nieuws bekend werd?
Ticketcounter heeft direct alles op alles gezet om het lek te vinden. Dat is gevonden en is direct dichtgezet. Daarmee is het lek ook definitief opgelost en is er geen vervolgactie meer nodig.

Ticketcounter heeft ons geïnformeerd en een melding gedaan bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

Wat doet Loevestein?
Wij staan in nauw contact met Ticketcounter over dit datalek. Ook wij hebben melding gedaan bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Heeft u vragen over het datalek? Mail deze naar info@ticketcounter.nl.

Om welke gegevens gaat het precies?
Het betreft persoonsgegevens die in de periode 24 januari 2018 – 5 augustus 2020 zijn ingevuld bij de aankoop van online tickets. Het kan dan gaan om naam, mailadres, telefoonnummer, adres en/of geboortedatum.

Indien er met iDEAL is betaald, is ook het IBAN nummer verkregen. Er zijn geen wachtwoorden, pasfoto’s of creditcardgegevens gelekt. Dus er is geen noodzaak om een account te resetten of om u zorgen te maken over toegang tot uw (bank)rekening. Wilt u controleren of en welke gegevens van u hierbij zijn betrokken? Vul uw mailadres dan in, onderaan deze pagina.

Wat kan er met deze gegevens worden gedaan?
Er is geen direct gevaar. Wij adviseren u om extra alert te zijn op zogenaamde phishing-activiteiten.

  • Een hacker kan zich (bijvoorbeeld) voordoen als een medewerker van een bank en uw gegevens gebruiken om te bewijzen dat hij ‘echt van de bank’ is.
  • Wij benadrukken dat wij, Ticketcounter of uw eigen bank u NOOIT telefonisch, per mail, per app of op andere wijze zullen vragen om pincodes, persoonlijke inloggegevens of om overboekingen tussen bankrekeningen of andere vertrouwelijke financiële handelingen uit te voeren.

Mocht u een verdacht bericht ontvangen in deze trant, neem dan altijd contact op met de betrokken instantie via de vaste contactgegevens die u van deze genoemde partijen heeft.

Wat is er precies van mij gelekt?
Door uw mailadres in te vullen onderaan deze pagina, kunnen wij u exact vertellen (per mail) wat er van u bekend is. U zult hier uitsluitend per mail over worden ingelicht.

Ik heb nog andere vragen, waar kan ik terecht?
Dan kunt u contact opnemen met de servicedesk van Ticketcounter via 010 – 7516400 en info@ticketcounter.nl. Heeft u vragen over de verwerking van uw persoonsgegevens voor Loevestein? Neem dan contact op met info@slotloevestein.nl.